markenjolien.reismee.nl

Doubtful en Kepler

Hoi

Daar zijn we weer!

We zitten weer vol met verhalen over onze avonturen, want we hebben weer niet stil gezeten. Met Jolien inmiddels weer een jaartje ouder (ontzettend bedankt voor alle felicitaties!), hebben we afgelopen weekend de Kepler Track gelopen. Een 60 kilometer lange wandeltocht die begint en eindigt in ‘native forrest’ en die over de bergtoppen en de bergrug van onder andere de Kepler Mountains leidt. Het weerbericht voorspelde veel regen en sneeuw, maar dat kregen we niet! Wel kregen we zon, wat storm tijdens de eerste nacht, een hagelbuitje tijdens de tweede dag en verder wat bewolking met een licht briesje. Niets te klagen! De foto bovenaan deze pagina heeft Mark gemaakt tijdens de tweede dag op de top van de berg: een prachtig uitzicht over Fjordland.

We waren behoorlijk afgepeigerd toen we de drie dagen achter de rug hadden en waren dan ook erg blij toen we op dag 3 de auto weer bereikt hadden. Een lekker colaatje lag daar op ons te wachten. Dat we de dag daarna wat brakjes en stijfjes op ons werk aankwamen viel gelukkig niet zo op. Dit omdat vier andere collega’s de Humpridge Track gelopen hadden dat weekend en minstens net zo stijf liepen…

Dit weekend hadden we dus erg geluk met het goede weer. Dit was wel ietsje anders tijden de Doubtful Sound cruise die we een aantal weken geleden gedaan hebben. Het sneeuwde en regende dat het een lieve lust was. Het water in de Sound was ook niet zo rustig als anders en helaas konden we de zeehondenkolonie niet bereiken vanwege de ‘woeste’ Abel Tasman zee. Desondanks hebben we genoten van de mysterieuze sfeer in dit fjord en de duizenden watervallen die ontstonden dankzij de regen. Een enkele zeehond en een enkele pinguïn lieten zich zien.

Toen het even droog was zijn we ook nog in kajaks gestapt en hebben we wat langs de oever gepeddeld. Hier waren een heel aantal Weka’s (een Nieuw-Zeelandse loopvogel en hier ook wel de boskip genoemd), naar mosselen en andere schaaldieren aan het zoeken. Een erg grappige vogel de Weka! Na het kajakken zijn we uiteraard in de Doubtful Sound gesprongen. Gewoon omdat het kon en het water was immers 10 graden Celsius… We konden opwarmen met een goede kop soep en genoten van het luxe diner aan boord van deze Real Journeys boot. Na een kort nachtje slapen, aangezien de motoren om 6 uur ’s morgens weer aansloegen en het anker met veel kabaal werd opgehaald, voeren we weer rustig richting de haven. Aan het einde van een van de armen van deze fjord werd de boot nog even stilgelegd en zijn we buiten op het dek gaan genieten van de stilte/de geluiden van het regenwoud. Een prachtig vogelgezang en het geluid van de vele watervallen en verder niets… Magic!

Al met al dus toch geweldig genoten en we zullen deze cruise wellicht nog eens doen wanneer het weer er wat beter uit ziet.

Geniet van de foto’s en tot de volgende blog!