markenjolien.reismee.nl

Weekend

Soms is het weekend en soms zijn we vrij ;) En wat kun je dan beter doen dan met beide voetjes in de sneeuw gaan staan? Het is hier immers winter en de sneeuw ligt slechts een kleine 2 uur rijden verderop. Zo kwam het dat we laatst een weekendje zijn gaan skiën in Queenstown. Schreven we in de vorige blog nog dat we zo ontzettend veel regen hadden, inmiddels is het weer prachtig weer. Vrijdag en zaterdag verbleven we in Queenstown en na aankomst op vrijdag zijn we gelijk maar even romantisch uit eten gegaan in een restaurantje aan het water. Zaterdag stond skiën in skigebied Cardrona op de planning. Het bleek een hele rit voordat we dan toch eindelijk de sneeuw bereikten! Een bochtige zandweg met vele haarspeltbochten en uitwijkplaatsen voor het aanbrengen van sneeuwkettingen... Gelukkig dit weekend niet nodig! Voor Jolien was het al weer even geleden dat ze op ski’s stond, dus was het wel even wennen. Maar met wat aanwijzingen van Mark en na een paar groene pistes geprobeerd te hebben, ging het dan toch steeds beter. Aan het weer lag het niet, want we hadden een heerlijk zonnetje. Zo ‘lekker’ zelfs, dat we er van verbrandden! Die middag dus maar gelijk wat zonnebrandcreme gekocht. Je moet er altijd om denken!

Zaterdagavond kwamen meer collega’s richting Queenstown en hebben we gezellig met een groepje naar de rugbywedstrijd van the All Blacks – Australia gekeken in een pub. We aten pizza in een geweldig karakteristiek restaurantje: The Cow en daarna hebben we nog wat borrels gedronken. De avond werd afgesloten met een dansje en toen was het de hoogste tijd om ons hoofd op een kussen te leggen... Zondag fris en fruitig weer opgestaan om naar skigebied The Remarkables te rijden. Ook dit bleek nog wel een klim met de auto voor we de parkeerplek bereikten. Maar wat een mooi weer en mooie sneeuw weer! ’s Middags met de hele groep geskied en gesnowboard. Het was erg gezellig. We sloten de dag af met een traditionele Furgburger, een mustdo in Queenstown blijkbaar. Toen reden we weer naar Winton.

Moe, voldaan en bijgekleurd, klaar voor weer een week vol verlossingen!