markenjolien.reismee.nl

Vakantie Australië

Lieve mensen De beste wensen voor 2016! Dit jaar hebben we de jaarwisseling meegemaakt in Sydney, Australie. Het was een spectaculaire afsluiting van een prachtige vakantie. We spendeerden 31 december de hele dag in een gedeelte van de botanische tuin van Sydney, van waaruit we goed het vuurwerk konden zien. Met een aardige 30graden Celsius, chipjes, nootjes, lekkere broodjes en koude biertjes geen onaangename dagbesteding! Vanaf 6 uur werden we getrakteerd op vliegshows, een botenparade, een lichtshow op de beroemde brug en ‘kindervuurwerk’. Dat laatste begon om 9 uur en duurde 8 minuten en was al ontzettend mooi! Maar het echte werk, het twaalf minuten durende vuurwerk rondom en vanaf de brug, dat was toch wel adembenemend! We begonnen onze reis in Melbourne, waar we na twee dagen onze campervan op konden halen. Dit was een verhoogde campervan met koelkastje en airco in de cabine. En dat bleek geen overbodige luxe. Onze eerste trip was naar een warenhuis om een campingtafeltje en campingstoelen te kopen, vervolgens werden de boodschappen gedaan en toen kon onze reis beginnen! De Great Ocean Road legden we af in twee dagen en we verbleven in Kennett River op een super mooie camping (Kennett River Holiday Park) waar de koala’s letterlijk boven ons hoofd in de bomen zaten. Parkieten, kaketoes, kookaburra’s; de bomen zaten vol met allerlei prachtig gekleurde vogels en die lieten ook behoorlijk van zich horen! Hierna reden we naar Ballarat waar we een oud-studiegenoot bezochten. Erg leuk te zien hoe haar leventje er daar uit ziet en het was erg gezellig! Toen reden we door naar de Grampians, een natuurgebied. De temperatuur was inmiddels al flink opgekropen en bereikte nu al de 40 graden. Omdat we ondanks de hitte toch wat van het gebied wilden zien, besloten we om vroeg een aantal wandelingen te doen en vervolgens het zwembad op te zoeken. Een goede keus zo bleek al snel, want al om 9 uur ‘s ochtends stonden de zweetdruppeltjes al op ons voorhoofd. Onze volgende bestemming was Broken Hill, een dorpje in de outback. Onderweg kwamen we door Coombah (alleen een roadhouse, in de woestijn) waar het 48 graden Celsius was. In Broken Hill was het zo’n 40 graden. We bezochten een oude loodmijn en we bezochten de basis van de Flying Doctors. Na Broken Hill reden we naar de kust. Kerst wilden we graag op een wit strand vieren ? In Port Stephens zaten we op een camping aan de oceaan en daar namen we drie dagen surfles. Dit waren heerlijk verkoelende dagen! Vervolgens bezochten we de Blue Mountains waar we een paar prachtige wandelingen hebben gemaakt, met als hoogtepunt ‘The National Pass’ bij de Wentworth Falls. De reis eindigde zoals gezegd in Sydney en van daaruit waren we met twee uurtjes vliegen gewoon weer thuis :). Nu zijn we weer een paar weekjes aan het werk en genieten hier van de zomer. Staan jullie al op de schaats? Groetjes!

Theo,Carla, Silke

Wij staan nog niet op de schaatsen. Maar vandaag wordt de eerste wedstrijd op natuurijs in Haaksbergen georganiseerd. Koud dus!

Marjan en Geert

Allereerst een heel gelukkig en avontuurlijk 2016!!! Met nog heel veel mooie momenten in dat geweldige land! Ja het is hier nu aan het vriezen, maar natuurlijk lang niet hard genoeg en volgende week is het al weer over helaas!!! Lekker hoor dat jullie in de warmte zitten! Dat is toch ook genieten! Het is wel warm 48 graden maar toch, 's toch een andere warmte denk ik, net als in Egypte... Nou we kijken weer uit naar het vervolg van jullie avonturen! Groetjes! Geert en Marjan

Bianca

Dat is echt genieten!!!
Oftewel: blijf schrijven en leuke dingen doen!!
Hier heel hard duimen dat de vaart dit jaar dicht komt te liggen, maar dat hoor je meteen :-)
groetjes vanuit een ietwat fripsig Delft ;-)

Margreet

Ook van mij de beste wensen voor 2016 wat bij jullie dus als eerste begon !!! Zoals de anderen al schreven is het hier wel een beetje winter, maar nog niet echt. Zou best willen ruilen al mag iets onder de 40 * ook wel.

Paul en Esmeralda

Hoi Jolien,
Weer eens even bij gelezen wat jullie zoal meemaken en doen! Leuk om te lezen! Mooie foto's ook!
Veel groetjes van Paul en Esmeralda