markenjolien.reismee.nl

Na winter komt...

Blog time!

Een warm zonnetje op je bol en lammetjes in de wei: lente in NZ. Het was een fijne verwelkoming voor Jolien toen ze na twee weekjes herfst in Nederlandweer terug in Nieuw-Zeeland aankwam. De twee weken thuis waren goed geweest. Het was heel erg fijn iedereen weer te zien en even goed bij te kletsen. De tijd vloog (helaas)!Natuurlijk is het ook weer fijn omnu weer samen lekker thuis te zijn en tegenieten van ons leventje hier. Afgelopen week werd ook de klok verzet, waardoor het nu lekker lang licht is in de avond. We kunnen dus onze zomer bezigheden weer oppakken: hardlopen, grasmaaien, een groententuin aanleggen en roeien! Jolien doet dit jaar namelijk mee met de locale roeiwedstrijd bij de roeiclub. Met een team van 9 personen van het werk. Wekelijks wordt er getraind en eind november is de wedstrijd op de rivier. Mark heeft ook iets groots om naar toe te werken/trainen: de halve marathon van Queenstown. Het gaat super goed met zijn trainingen, dus wie weet volgend jaar de hele? ;)

Nu we in ons nieuwe huis wonen hebben we geen eigen groentenkas meer, maar gelukkig mogen we de helft van de kas van onze huisbaas gebruiken. Zo zijn er onlangs sla-, brocolli-, bloemkool-, en wittekoolplantjes gepoot en is er spinazie en radijs gezaaid.

Een nadeel van de zon is dat de sneeuw smelt. Het skieën werd helaas niets meer, het gras was op vele plaatsen op de pistes al te zien. Daarom besloten we dat we dan nog wel een keer naar de Doubtful Sound konden. Afgelopen weekend hebben we dus weer ons buikje vol gegeten aan het super uitgebreide buffet op de boot. Ondanks dat het precies die twee dagen regende en zeer bewolkt was, was de trip toch weer erg geslaagd. We zagen wat dolfijnen, veel zeehonden en een aantal Fiordland Crested Penguins (fjordlandkuifpinguïns) van een afstandje. En wat een geluid die pinguins maken! Ongelofelijk wat een herrie :D. We gingen ook dit keer kajakken langs wat eilandjes en daarna sprongen we weer even fijn vanaf de boot in het water (8 graden Celsius) en konden toen genieten van dat heerlijke eten! Jam!

Voor de komende tijd zijn er ook alweer genoeg plannen, omdat er nog zoveel dingen zijn die we willen doen en zien. Wandelen, fietsen, hardlopen en dan natuurlijk even op vakantie naar Australië! Wij vermaken ons wel!