markenjolien.reismee.nl

Milford Sound

Van het weekend zijn we er weer eens op uitgetrokken. Naar Milford Sound dit keer. Met de tent achterin de auto reden we zaterdagochtend vol goede moed naar het noorden. Omdat we de weg naar Lumsden al zo regelmatig rijden, besloten we via een andere route naar Te Anau te rijden. Een mooi weggetje was het, tussen alle limestone heuvels door, langs beef and sheep farms. Vanaf Te Anau naar Milford Sound was ookeen nieuwe weg voor ons. We hebben de omgeving goed verkend en een aantal wandelingen bedacht voor de zondag. Rond half 4 kwamen we aan bij Milford Sound. Helaas was het begonnen met regenen en het weer werd alleen maar slechter. Toen er in de lodge nog twee bedjes vrij bleken, besloten we heel heel snel om die maar te boeken! De avond spendeerden we dan ook in een warm, droog, gezellig hostel, waar we al hangend op de grote sofa’s een potje monopolie speelden. In de grote keuken kookten we onze meegebrachte maaltijd en met de fles wijn erbij was het een ware luxe

Smile
Terwijl het buiten maar doorregende...

Na een nacht in een prima bedje, maar met oordopjes in en de dekens als gehoorbeschermers over ons hoofd, om het luidruchtige gesnurk van een kamergenoot wat bij onze trommelvliezen vandaan te houden, begon de reis weer terug. Nog altijd was het zeer bewolkt bij de Milford Sound zelf, maar het duurde maar even en we zagen de zon doorbreken terwijl we onze eerste wandeling van die dag ondernamen.

De weg naar Milford Sound is aangelegd speciaal voor tourisme. Hiermee werd ook werkgelegenheid tijdens de crisis in de jaren ’30 gecreëerd en het hele project duurde 20 jaar. Een tunnel van 1,2 km werd aangelegd dwars door een berg door middel van onder andere dynamiet, maar door een aantal foutjes lekt er op verschillende plaatsen nogal veel water de tunnel in. Dit is nog steeds zo...

De wandelingen van die dag waren super mooi en ook de plek waar we picknickten aan het Gun Lake was geweldig. We hebben ook voor het eerst Kea’s gezien: een beroemde en erg nieuwsgierige Nieuw-Zeelandse papegaai soort. We kijken ernaar uit om nog een keer deze kant op te gaan. Hopelijk met nog beter weer waardoor we ons tentje op kunnen zetten op een van de markante plekjes. En we willen dan ook zeker nog meer wandelingen in dit mooie deel van Fiordland maken!

Groetjes

marion

Zou wel leuk zijn als je de tent kunt gebruiken.
Loop je minder risico dat er een snurkende kamergenoot slaapt. Het ziet er inderdaad weer geweldig mooi uit daar.

Theo Carla Silke

Sounds good! Fijn dat jullie de tijd kunnen vinden om zoveel mogelijk v.h. land te zien.

Hetty rikken.

Hoi,jonge lui ziet er geweldig uit.
Geniet van alles en een mooi en een gezond 2015.gr uut nieuw diek.