markenjolien.reismee.nl

Zomervakantie

Afgelopen weken hadden wij zomervakantie en deze twee weken hebben we gebruikt om de West Coast te ontdekken. Met onze volgepakte auto met tent en alle toebehoren, hebben we heel wat kilometers gemaakt en onderweg veel gezien en van goed zomers weer kunnen genieten. We reden via Fox Glacier, Franz Josef Glacier, Okarito, Hokitika, Greymouth, Punakaiki naar Westport en weer terug. De West Coast bleek veel te bieden te hebben: gletsjers, meren, rivieren, blauwe zee, stranden, regenwoud, grotten, ‘Pancake rocks’ en ‘blowholes’, waar het zeewater bij vloed en na een goede golf, tussen de rotsen door omhoog spuit, oude goudzoekers stadjes (en dus een beetje historie), kleine farms met ieniemienie melkcarrousels en natuurlijk wat dierenartsenpraktijken waar we even een kijkje namen. Ook brachten we een bezoek aan oud-studiegenoten in Westport, wat erg gezellig was.

Naast een heel aantal wandelingen hebben we ook een tocht te paard gemaakt. Helaas begon het juist deze middag ineens te regenen. Gelukkig was de regen op dat moment niet meer dan een welkome verfrissing na de ontzettend warme ochtend! Ook oudjaarsdag regende het de hele dag, maar toen zaten we voornamelijk in de auto om op tijd in Wanaka aan te komen om daar de rodeo bij te wonen. In Wanaka sloten we onze vakantie af. Het is een schattig stadje aan de voet van een groot blauw meer waar je heerlijk kan zwemmen. Maar pas er op voor de meeuwen die erg gretig zijn en zelfs het brood uit je handen stelen... Kerst en Oud en Nieuw hebben we dit jaar dus niet echt gevierd. Ook wel heel apart om dat midden in de zomer te hebben!

Geniet van de foto’s en we wensen iedereen het allerbeste voor 2015!

Geert &Marjan

Leuk dat jullie ook paard hebben gereden! En het ziet er daar zo lekker zomers uit.. Dat duurt hier nog wel ff, al is het erg warm en nat. Veel te warm voor januari! Knor begint al te verharen zo warm is het! Dus helaas nog steeds geen elfstedentocht... Nou geniet ze lekker verder daar! Groetjes van ons!

Bianca

Wat een superfoto's! Hier dik aan het genieten van jullie avonturen. En Eindelijk!! te paard!
Wat een super omgeving zeg; ow..ik ga naar huis...inpakken ;-)
Blijf bloggen!!

Marjan & Geert!

Mooie foto's weer guy's! Ben benieuwd ze ooit allemaal te zien!!! Hier is het nu eindelijk een beetje winter (voor 'n paar dagen maar helaas) maar het kan nog...

Groetjes van ons uit een licht bevroren Wassenear.